2012. december 12., szerda

Jánosik szakadék, SzG3

Sokáig töprengtem, hogy ezt a helyet feltegyem-e, mivel nagyon későn érkeztünk ide, így alig négy használható képet tudtam csak csinálni. De miután egy nagyon szép hely, így mégis felteszem, majd ha legközelebb erre járok, megpróbálok nappali képeket csinálni róla. Azt már korábban megírtam, hogy itt, a Kis-Fátrában voltunk a nejemmel nászúton és ez volt az első szurdok, amit látott az életében (autóval 2 perc a szállodától a völgy felőli bejárat). Nem a legnagyobb, amiben valaha voltunk, de egy szép, mondhatni otthonos szurdok. A másik vége a külső országút felől érhető el, jó az irányítás, van ott egy motel, parkolóval, le lehet tenni a kocsit. Innen egy jó 20 percet kell gyalogolni a szurdok É-i bejáratához, közvetlenül a bejárat előtt elég csúszós, vizes sziklákon kell átmászni, kell a jól tapadó cipő. Ha beértünk a szurdokba, akkor a legkeskenyebb részében találjuk magunkat, csak egy nyom szélességű járda és a patak fér el benne. Ez kb. 150 m hosszan tart. Itt kétfelé ágazik az út. Balra fel a szurdok legszebb része található, itt fém létrákon kell felmászni a szurdok pereméig, néhol nagyon kicsi a hely, a létra alatt ott zubog a patak. Ha felértünk, jobbra fordulva végig sétálhatunk a szurdok peremén (nem szó szerint, csak közel hozzá), több kilátóponttal. Ha a másik, egyenesen vivő utat választottuk az elágazásnál, akkor a patak partján haladva felérünk oda, ahová a szurdok peremén végigmenő út is becsatlakozik. Tehát ezt a szakaszt mindkét irányba meg lehet tenni, szerintem az első a jobb, mert a létrán jól fel lehet jutni, utána közel vízszintes az út a becsatlakozásig és ott könnyebb a sziklák között leevickélni az alsó elágazásig. Egyébként a két út találkozását követően tovább lehet menni a Vrátna völgye felé, beérkezve a faluba (kb. 20 perc), az ottani turistaházban igen jó sült pisztrángot lehet kapni (Stefanova)

Vissza a főoldalra (katalógus)